JellyPages.com

Wednesday, April 6, 2011

Kisah Aku, Handphone & Secret Recipe

Ooo.. ooo.. oo tet.. tett.. (lagu Justin Bieber)... Linda msg wat ape sbb dia MC kene gastrik. Nak ajak dia mkn kat umah mmg xde makanan, Dgn baik hati.. seorg kawan yg baik ni pun ajak Linda bekfes kat luar (walaupun masa tu dah kol 10 am). Dgn pantas bersiap (wpun agak slow dgn perut yg agak boyot ni), aku, Linda & her little daughter pergila bekfes tp dah bertukar lunch sbb dah pukul 11 lebih, kitorg pusing2 kat Gombak Prima, and decide makan kat Secret Recipe.

Blackberry Cheese Cake

Kitorg pun menunggu sambil mkn kek. Then around 12 baru bleh order. (Alamak.. lupa nak ambil gambar makanan sbb lapar sgt time tu) Aku mkn Green Curry Chicken and Linda Vietnamese Noodles. After makan2... singgah kedai baby jap, linda beli brg Rania (her baby), and aku singgah stesen minyak buat urusan banking sikit. Balik rumah as usual aku mesti nak check msg.... cari2 fon xjumpa!! OMG!!!

Dgn cemas aku mengeledah handbag.. GOSH!! xde. Turun rumah Linda pun xde.. cari dlm kete pun xde... Aku stat kete g Secret Recipe, tanya waitress kat sana dia ckp masa cleaning td xde... aku nak g check kat tempat td ada org tgh havng lunch lak... aku pergi stesen minyak tadi... xde jgk.. balik umah try guna fon rumah xde dgr jgk lagu "i want nobody nobody but you.." turun lagi rumah Linda pinjam fon try call dlm kete.... ringing tone ade.. tp xdgr dlm kete. Aku naik pulangkan fon Linda. Sebenarnya time ni aku dah sgt2 letih... tapi my FON!!! Aku kuatkan jgk semangat.... Aku turun balik...

Aku mcm confirm tertinggal kat Secret Recipe... Aku drive balik ke sana... Dalam hati aku berdoa mintak2 la ade kat sana... Aku sampai je Waitress tu ckp " Ni ade, kitorg cari balik, ade kat celah kusyen, nasib xde org nampak" Aku rasa lega sgt.... Dgn mata yg sgt bersinar.. bercahaya aku ucapkan terima kasih... Dalam hati aku lega yg teramat sgt.

Terima kasih sgt pada adik2 yg comel tu.... kerana masih baik hati memulangkan handfon aku tu. Itulah kisah aku, handphone dan Secret Recipe.


** moral of the story... " Ida, lain kali jgn cuai. Hari rezeki sbb yg jumpa tu baik hati." **





4 comments: