JellyPages.com

Friday, December 30, 2011

17 Dec 2011 @ Pantai Morib

 Salam December lagi, jangan marah yer. Erm... citer 3 minggu lepas xsempat nak update blog. 17 December 2011, kami sekeluarga kebosanan kat umah. Aku pun ajak la Hubby keluar... saja nak bawak Aql tengok dunia luar. Weekdays memang jangan harapla Mommy nak bawak Aql keluar rumah. Plan asal nak g pasaraya berdekatan jer.. Alih2 keluar je pintu :

Hubby : asek g pasaraya jer.. jom kite g PD nak x?
waktu itu jam dah pukul lepas pukul 1 kot. Dengan selamber aku ok jer, masuk umah ambik baju sorang sepasang, towel, masuk bag. Vroooommm... GPS please!! Dah dekat Sg Besi kot tiba2

Hubby : kita pergi  morib aje la.. dekat sikit. 
Aku : Ikut suka u laa... u yg drive. 

Dan kitorang menukar haluan ke Pantai Morib berpandukan GPS... lebih kurang 3.30 ptg sampai dan MAKAN DULU!! Aku cuma makan kue teow goreng dan hubby cuma makan satay. Tapi yang aku heran kenapa tak ade orang mandi kat sini. Aku pun memaniskan senyuman bertanya akak yang jual satay tu :

Aku : Akak, memang kat sini tak ade orang mandi ke?
Akak jual satay : Sini memang xde orang mandi, kat Morib Baru baru ada orang mandi... 
Aku : ye ke?? Ada Pantai Morib Baru ke?
Akak jual satay : Depan sana sikit aje... tapi kene naik kereta jugak la....
Aku : ooo.. ye ke? (nada kecewa) terima kasih ye kak

Dah la kecewa xboleh mandi, tiba-tiba pulak hujan lebat turun!! spoil! spoil!... lepas hujan berhenti, barulah kitorang berjalan dalam 15 minit tepi2 kedai tu.... Walaupun kecewa, tapi sikecik tetap GUMBIRA..

Berjalan di tepian pagar selepas hujan reda

Qeqe xmau pakai cap

Keriangan.... kepala kene ikat sebab hujan rintik2

Kecewa... kecewa... Tapi yang pasti sikecik aku Ahmad Aql Firas terlalu kecil untuk memahami yang kitorang cuma datang makan jer kat Pantai Morib tanpa sempat bersukaria sepenuhnya. hehehe... 

Mommy will always make u smile =)

No comments:

Post a Comment