JellyPages.com

Thursday, August 25, 2011

Cornflakes cookies!

Wah.. wah... tajuk macam gempak abis la kan? hahaha.... Sebenarnya ni la kali pertama aku menguli biskut raya. Ini pun atas belas ihsan BFF aku Linda Yusoff yang mengajak aku. Weken hari tu iaitu jatuh pada 21 Ramadhan dan juga 21 August 2011, aku tinggalkan sikecik kat umah dijaga oleh mak ngahnye dan daddynyer.

Selepas siapkan Ahmad Aql, aku dan Linda pun keluar membeli barang2 yang diperlukan untuk membuat 2,3 jenis biskut raya. Ini antara bahan2 yang diperlukan utk membuat biskut cornflakes aku.

Antara bahan-bahan ; telur, tepung, gula aising etc

Sesampai je kitorg kat rumah Linda, kami terus menukar uniform tukang masak yang agak sexy. hehehe.... Sambil memasak sambil bersembang, bergossip. Agak seronok kerana ini adalah pengalaman pertama aku. Byk kali jugak aku digelakkan oleh Linda disebabkan kesengalan aku sendiri. Maklumla... "saya budak baru belajar". Nak tgk x hasilnya??

Taadaa!!

Inilah hasil masakan biskut pertama aku. Walaupun agak keras sikit... tp aku rasa sedap je.. yerla.. aku yang masak kan? mesti la aku kagum dengan kebolehan aku yang xseberapa ni. hehehe... terima kasih kepada Linda sebab memberi tunjuk ajar dan membimbing aku dalam masakan ini.

"Seronok!!"

No comments:

Post a Comment